Gebruik een moderne browser die om uw privacy geeft : Download Firefox

Aanmelden  •  Registreer

Opgelet! Na registratie via sociale media dien je op de volgende pagina je gebruikersnaam & mail adres te bevestigen.

De Geest - Album (2018)

Hier worden alle singles uit België gepromoot!
Gebruikersavatar Belgium
Onderwerp Starter
</Solidjeuh>

Beheerder
Sergeant Major
Sergeant Major
Berichten in onderwerp: 1
Naam: Andy Dm
Geslacht:
Arcade super hoogste score: 18
Arcade hoogste score: 18
Contacteer:

De Geest - Album (2018)

Bericht door </Solidjeuh> » 15 mei 2018, 19:13

Afbeelding

De Geest is de Limburgse band rond zanger en tekstschrijver Geert Vanloffelt , einde 2013 opgericht. Na de singles ‘Stapelgek’ en ‘Gisteren’, beiden in eigen beheer, volgt het eerste succes. ‘Maan’ wordt getekend bij Mostiko/CNR en bereikt de eerste plaats in de Vlaamse Ultratop.

“In de liefde heb ik een roekeloos parcours achter de rug . Ik ben er niet fier op. Maar het leverde me wel inspiratie voor songs als ‘Gisteren’, ‘Zeeland’ of ‘Hartslag’. Dus het was de ervaring meer dan waard.”
Er volgen drie nominaties voor Radio2 Zomerhit (Doorbraak, Groep en Song van het Jaar) . Ondanks grote concurrentie van onder meer ‘Een Ster’ van Stan van Samang blijkt ‘Maan’ de meest gedraaide Nederlandstalige productie van 2015 op Radio 2 te zijn. De passages in TV-programma’s als ‘Peter Live’ (met Regi), ‘Vlaanderen Feest’ en ‘Zomerhit’ zorgen ervoor dat De Geest een populaire live-act wordt.

“Nacht gaat over zinloos geweld. Niemandsland over vluchtelingen en ‘Schemerlicht’ over outing van een andere sexuele geaardheid. ‘Wereld’ over social media en de eenzaamheid die ermee gepaard gaat. Eigenlijk ben ik een echte protestzanger , maar in een moderne versie misschien.”

De singles ‘Schemerlicht’ en ‘Wereld’ zijn goed voor een Top-10 notering. En ook in 2016 zijn de songs ‘Hartslag’ en ‘Van iemand houden’ vaak op radio te beluisteren. De Geest verzamelt ondertussen een trouwe schare fans en ook andere artiesten weten het schrijfwerk van Geert Vanloffelt te appreciëren. Onder meer Niels Destadsbader, John Terra, Aurélie, Luc Steeno, Wim Soutaer en Laura Omloop rekenden het afgelopen jaar al op zijn diensten. Zo verzorgde Geert de vertalingen voor het populaire radioprogramma ‘Niels en Wiels’ op Q Music. Ook het Rode Neuzenlied van 2016 ‘Een beetje anders’ schreef hij samen met Niels Destadsbader. Dit najaar zal zijn werk te horen zijn ‘Liefde voor Muziek’, het populaire VTM-programma.

“Ik zie het leven als de kunst van het loslaten. Of het afscheid nemen zo je wil. Hoe beter je daartoe in staat bent, hoe makkelijker het allemaal wordt. Of het nu om een overtuiging, een persoon of een vaardigheid gaat, aan het einde van de rit moeten we het allemaal doen.”

In 2017 werd De Geest dankzij de single ‘Kwam, zag, overwon’ opnieuw genomineerd voor Radio2 Zomerhit in de categorie ‘Beste Groep’. Ook ‘Nacht’, de single die in oktober werd uitgebracht, is dagelijks op de radio te horen.

“De dood van mijn broer heeft mij ertoe aangezet om meer persoonlijke liedjes te schrijven. Er zijn al artiesten genoeg die gebakken lucht verkopen.”

* Beluister & Download deze Single of Cd hier *

https://partner.bol.com/click/click?p=2 ... De%20Geest

Bron: https://cnrrecords.be/

Mail je single / CD naar " Info@muziekpromo.net "!
Vergeet zeker geen cover + wat informatie en een download/koop link
zodat we deze kunnen promoten via ons forum & sociale media!

Koop bij bol.com

Plaats reactie Nieuw onderwerp